dulu..sekarang..esok dengan rayyan akram

Friday, August 26, 2011

simpati dan empati

ptg kemarin dapat berita sedih..best friend husband telah kehilangan anak yang baru saja dilahirkan..sempat bersama dgn anaknya selama 4 hari sahaja, tu pun dalam keadaan kritikal..


punca xtau sbb husband ckp jgn tanya banyak-banyak lagi..biar dia tenang dulu..tapi yang pastinya anak dia sesak nafas masa baru dilahirkan..mungkin dah lemas masa dalam kandungan lagi..


rayyan pun hampir2 lemas masa nak dilahirkan..aku xkuat dah utk teran..doctor ckp bacaan CTG dah xelok..hampir2 nak kena sedut vakum dah..tp atas kederat aku yg nak rayyan selamat, aku gagahkan juga push sekuat tenaga..akhirnya rayyan selamat dilahirkan secara normal..alhamdulillah..


berbalik pada cerita best friend husband tu, tak dapat aku bayangkan kalo jadi kat aku..mcm2 aku fikir & ckp kat husband..pump susu utk bagi sapa? barang-barang baby camne nak simpan? berpantang tanpa baby..aku p hosp tinggal rayyan sat kat umah masa dalam pantang pun dah rasa sedihnya..apatah lagi baby dah tadak depan mata terus..tabahnya hati mereka..


kepada muhammad iman bin mohd fahril..sucinya dirimu, xperlu merasa kehidupan mencabar dan penuh noda-noda itam, dosa2 di dunia ini..tempatmu di syurga, menanti utk bantu ibu ayah..al fatihah..

No comments: