dulu..sekarang..esok dengan rayyan akram

Saturday, June 13, 2009

ba wau dal wau ha...


kemarin aku sgt2 moody. moody mengalahkan macam moody tiap-tiap bulan wajib tu. tapi ni bukan masa yang betul utk rasa mcm tu.

apa sebab aku moody tak tentu pasal sampai perkataan ba wau dal wau ha dah jadi mainan mulut aku dah. mana taknya, dahla penat-penat tensen buat keja tak jadi kat ofis, balik ingat nak cari ketenangan. sekali sampai kat stesen monorail, orang ramai beratur macam beratur nak ambik makan free.

start aku cakap ba wau dal wau ha masa nak jalan beratur tunggu monorail, ada sorang budak tu, macam tak bagi orang jalan ja. blok habis jalan, tak reti-reti nak qhenjak sket bagi orang lalu. dah la ramai, panas plak tu.

dah ramai sangat mcm tu, train yang ke 3 baru aku dapat meloloskan diri masuk, tu pun memang dah terkepit macam lempeng. pakcik guard tu pun, dah tau orang jadi lempeng dia suruh jugak sorang india tu masuk, sudahnya aku main tolak-tolak dgn india tu guna beg aku. nasib baik beg keras, macam hebat sket tolakan aku.



masa dah nak keluar dr train tu, orang-orang kat depan pintu tu tak reti-reti nak bagi laluan.
kalau dah tau kau tu depan pintu, keluar la dulu bagi laluan. ni tak, keras mcm batu depan tu. selalu dah mcm ni. lebih sanggup kena tolak daripada keluar. keluar lagi ba wau dal wau ha..

kesimpulannya, sepanjang dua minggu cuti sekolah ni, balik keja ja hidup aku tak tenteram. nak kena ngadap orang ramai pelik sangat.
aku agak ni mesti budak-budak sekolah, tak pun budak-budak U ka kolej ka. gayanya macam tu la, macam2 jenis dressing. macam-macam gaya boleh jumpa, aku plak yang selekeh.

selama dua minggu ni aku memandang enteng budak-budak yang menyesakkan semua train stesen. bukan tak boleh keluar, boleh sangat-sangat.
tapi tak bolehka bergerak ke sana ke mari bukan masa peak hour, dalam kul5, 6 tu spare la untuk orang-orang balik kerja.
lain dari masa tu nak ulang alik naik train tak mau turun pun boleh..

aku tau tak elok cakap ba wau dal wau ha banyak2 kali tapi tak boleh bendung dah ni..

7 comments:

Unknown said...

sabar2 cik kak.. ko wat la OT blk keje lewat sikit.mesti train da x full.nnt leh naik gaji..hahaha

chocolate bowl said...

tak boleh..aku xnak jd mcm liza..huhu

Hafizah said...

hang duduk mana shad? hang kerja mana? btw mula2 aku ingatkan hang letak london underground nya map....hahah

chocolate bowl said...

mesia pn ada gak tp x undergraound la.upground..haha
kan aku lukis kat gambaq tu aku start dari bdr tun razak sampai bukit bintang.
semestinya la keja kat bukit bintang. tak mampu aku nak sewa umah kat bukit bintang. ada umah ka kat bukit bintang? huhu

Hafizah said...

oooo...x la...rumah parents aku dkt setiawangsa...kalau aku kerja kl aku duduk situ ah kot. pastu mungkin naik lrt la jugak untuk pi kerja...huhu..

chocolate bowl said...

haa...elokla tu..hg hapal map aku post tu..sng nnt..hehe
xkan naik lrt kot ijah, keta sbijik la..

Hafizah said...

x reti drive. balik ni kena belajaq balik dgn abah aku kot.