dulu..sekarang..esok dengan rayyan akram

Wednesday, November 25, 2009

2012 at capsquare..

sabtu lepas dapat jugak aku tgk 2012 setelah berhari2 menilik tempat, hari dan masa yg sesuai utk tgk movie tu..akhirnya dapat jugak..huh..lega.
aku p tgk dgn housemate kat capsquare, masjid india. seperti dijangka memang banyak lagi seat kosong masa aku p beli tu. orang ramai beratur beli tiket tapi aku rasa ramai yg tgk crita aladdin la, kurbaan la..crita yg aku taktau pn kewujudan dia, tp tau setelah tgk poster besar2 kat situ..dah nama pn masjid india, mmg majoriti kat situ kaum india la. cerita2 yg aku sebut td tu xtau la hindustan ka tamil ka..lepas ni kalo nak tgk movie yg mmg hot, susah nak dapat seat p la kat capsquare. kompem tak mengecewakan. tak payah nak berasak2 ramai orang, tenang ja..

aku tau psl capsquare ni pun masa keja kat bukit jalil. officemate aku pernah bawa p situ, dia nak tunjuk kat aku tempat dia slalu tgk movie yg tadak org sgt, kawasan tu memang agak terpencil sket dan maybe orang taktau pun ada shopping mall kat situ. ada la 2 3 buah kedai dalam tu..tp skrg dh ada penambahan kedai dah, ada secret recipe, subway..okla tu, aku tgk mcm ada renovation nak tambah papa lg kot.. pic source: farridhusin.com

pasal 2012 tu okla, movie dia 2jam lbey tp tak terasa sgt pun 2 jam tu. best crita ni, action ok, jln crita pun ok. tp mcm tak brapa nak logik sgt. aku rasa dia ada tiru ala-ala kesah nabi nuh buat bahtera dulu tu..satu lg yg aku takleh terima, kapal tu lg 2 minit nak langgar gunung averest, dalam masa 2 minit hero nak p slamatkan kapal tu sempat lg dia peluk cium dgn x-wife dia, sembang2 sket ckp i lap u..mcm xlogik ja 2 minit..huhu..kritikan membina ni..
lepas abes tgk movie tu aku terbayangkan, la ni mst mat saleh tgh dlm proses nak buat kapal besar tu utk thn 2012 nnt..depa gak yg percaya benda2 camni, mst dah kelam kabut la ni..kalo betul kiamat 2012, hg buatla kapal besar, hebat, kuat mana pun..takkan ada satu pun yg selamat..gerun plak bila pk balik..cepat2 bertaubat..

kapal yg kononnya dpt selamatkan manusia2 terpilih yg ada 1000euro dari doomsday

No comments: