dulu..sekarang..esok dengan rayyan akram

Thursday, November 26, 2009

what are you willing to sacrifice for your friends..??

aku taktau apa yang silapnya, kat mana tersalah hitung..date dah banyak clash dgn yg lain2..rasanya aku dah inform awal lagi, aku la orang paling excited bgtau semua bestfriends date tu..n aku dah pesan awal2, book date cepat n inform cepat2..ni semuanya mcm nak rahsia2, aku rasa hal baik camni watpa nak rahsia2 dulu, bukan nak suruh heboh satu kampung, at least kawan2 terdekat, apatah lagi bestfriend yg dah kawan bertahun-tahun pernah tido sebantal, seselimut, sekatil pun nak diam2 dulu ka..
perancangan mesti dah awal-awal kan, mustahillah tiba-tiba sebulan before majlis baru dapat tarikh..paling busuk pun 3 atau 4 bulan sebelum.

sekarang ni la baru nak rasa terkilan, kecik hati sebab kawan-kawan tak dapat datang. kawan-kawan punya feeling camna plak? aku taktau la kalau orang lain anggap xdpt join majlis bersejarah kawan-kawan ni benda simple ja, tak p pun tak pa. tapi bagi aku, kalau boleh aku nak sama2 share moment tu, walaupun aku ni takla dapat membantu sangat tapi at least masa hari bahagia dia tu aku ada sama untuk raikan dari sekecil-kecil majlis hinggala sebesar-besarnya..tapi tu la kan, lain orang lain ragam..kita merancang Tuhan tentukan tapi perancangan kita tu yang nak menentukan segala-galanya..

1st tragedy: bestfriend aku nak tunang satu hari before abang dia kenduri. aku dah booked tiket awal-awal semata-mata nak balik kenduri abang dia, last minute baru bgtau dia nak tunang..n hari dia nak tunang tu pulak bukan hari cuti, aku tak kesah nak apply cuti tu, aku sanggup korbankan cuti hari aku utk dia tapi sekarang masalah tiket tu n masa dah suntuk utk aku apply cuti, kalo apply pun blom tentu dapat..mc??el??
sekarang aku tengah tunggu tarikh kenduri dia plak, ada ura-ura nak buat kenduri sehari before aku..ni adalah cerita bestfriend dari sekolah rendah sampai menengah sampai la n sekampung..agaknya sempat ka aku nak p kenduri dia sehari sebelum tarikh aku, n sempat ka dia nak p kenduri aku sehari lepas dia kawen tu? sapa yang kena berkorban? atau tak perlu buat apa-apa, teruskan dengan perancangan masing-masing?

2nd tragedy: nak raikan pertunangan membe aku tapi tarikhnya dah clash dgn membe tragedy atas ni..

3rd tragedy: pertunangan bestfriend sekolah menengah sama tarikh dengan aku. blom confirm tapi dah 65%..dah tentu la mana-mana pihak pun tak dapat p majlis masing-masing..bila aku cakap maybe tak dapat nak p, cakap plak majlis tak hebat n gempak pun, simple2 saja..bukan majlis yang jadi ukuran, persahabatan tu yang penting..

p/s: date2 yang aku rancang setakat ni memang semua public holiday supaya kawan-kawan aku dapat sama-sama raikan aku..

p/s/s: utk kawan-kawan yang dah rancang majlis-majlis anda tu, at least bgtau awal la kalau betul-betul berharap nak kongsi n raikan hari bersejarah tu sama-sama....

2 comments:

dartdadada said...

la..kesian....takpa2..nk buat mcm mana...kita rancang kan...aku bulan april..nnt mai k...hg bapa hb?

chocolate bowl said...

aku nak kad kawen wangi2 vip..hehe..aku bulan 6 nnt knuri..