dulu..sekarang..esok dengan rayyan akram

Tuesday, September 1, 2009

sahaja aku puasa di bulan ramadhan - 2

minggu lepas aku balik ke johor. kali ni balik berpuasa n berbuka 2 hari kat umah tunang aku. dapat jugak merasa berbuka n bersahur ramai2, berpuasa kat sana walaupun bukan kampung sniri. menumpang la kampung orang. mak aku dah bising2 asyik ke sana ja, padahal baru 2 kali.

balik sini kali ni pengalaman yg hebat. selalunya aku balik naik bas dari batu pahat kul5.30 petang. tapi aritu nak try naik bus malam kul8.30, lagipun bley berbuka 1 hari lg kat sana. perjalanan lancar sampai la atas jambatan dari checkpoint jb ke woodlands, ada accident. aku dengar2 kereta terbalik. siap ada bomba, polis, ambulance, rela semua cukup. jam bley tahan jugakla.

aku sampai mrt kranji dah dekat2 kul11. naik train sampai tao payoh train stop, pompuan train tu cakap dah terminate and stop kat situ ja. dah tadak train ke city. aku dah gelabah tp muka cover mcm tadak papa. aku kuar dari stesen, ingat nak naik teksi ja. dlm kepala dah berkira2 berapa tambang teksi kena nanti, duit ada 30 ja, tak bawa duit lbey plak. jalan depan sket aku nampak bus banyak2. rupanya situ hub bus, bermakna masih ada choice lain selain naik teksi. lega.. aku amek je bus yang nak ke arah east west. aku nampak direction kat bus tu tulis paya lebar, aljunied, geylang terus aku naik.

sepanjang jalan aku tak tau pun kat mana tu. memang gamble ja la. aku memang tak pernah naik transport yg jln atas jalan raya ni, memang tak tau pun bus tu bawak aku ke mana. dalam hati berdoa ja dapat sampai. jam dah kul12 lbey. aku ingat nak amek teksi ja sbb bus tu memang takkan lalu kwsn umah aku. aku nampak sekolah, pastu kat bus stop aku nmpak ada pompuan. mcm selamat ja, aku pun turun. aku call teksi cakap aku kat depan sekolah tu.

sekali aku dengar suara orang nyanyi lagu hindustan, suara laki. aku risau dah, takut bangla ka nepal ka. ada la 2, 3 orang. mata aku asek ke jalan ja harap2 ada teksi, aku nak naik terus. sekali pandang belakang tengok2 pompuan. tadi rasa mcm suara laki yg nyanyi. bila dia bukak mulut nak cakap ja aku dah tau tu maknyah rupanya, cun nak mampus. memang tadak rupa maknyah. body mmg hot la. rupanya maknyah thailand. maknyah sana memang hebat2.
tahan teksi pun ada gaya. aku pun dah malas nak tunggu teksi yang aku call, last2 aku tahan teksi gaya maknyah. dapat teksi sampai umah kul1 terus terbongkang tdo. gagah berani aku kali ni. kalo kat sana jgn harap aku nak gagah berani camni.

No comments: