dulu..sekarang..esok dengan rayyan akram

Thursday, May 28, 2009

bosanla..

dah 2 bulan 5 hari aku kerja kat company ni tapi kenapa aku tak jumpa lagi apa yang aku cari selama ni?apa yang aku cari?

so far, working environment kat sini lagi teruk dari intel.benefit boleh tahan menarik tapi aku rasa macam kosong kat sini.memang kosong pun. buat perbandingan sikit:

1. dulu: ramai chinese tapi hari-hari lebih dari 20 orang manusia aku jumpa dalam office sekarang: pun ramai chinese tapi hari-hari jumpa sorang dua saja.

2. dulu: chinese situ selalu speaking in english kecuali masa makan nak cerita hebat-hebat, depa bukakla cerita dalam bahasa depa. siap ada tampal notis lagi suruh guna english for formal occasion.tapi depa ni faham-faham sendiri la kalau tak formal pun tapi kalau ada malay depa akan cakap english.
sekarang: chinese kat sini suka nak cakap bahasa depa kalau nak cakap apa-apa, even nak bincang pasal hal kerja pun guna bahasa depa kecuali nak cakap dengan aku. bincangla dalam english, aku nak faham jugak cerita pasal apa.

3.dulu: walaupun aku tak tau langsung pasal tools, langguage yang digunakan tapi aku tetap belajar dan tanya-tanya staff kat situ. dia akan ajar dan bagi penerangan yang aku mudah faham. dan hasilnya aku dapat buat kerja dengan jayanya.
sekarang: aku memang tak tau langsung pasal peoplesoft ni. aku blur lagi walaupun ada yang ajar. dia ajar tak faham dan dia anggap aku dah tau semua benda. main sebut ja apa aku nak kena buat. at least bagila contoh or notes. boleh aku explore.

kesimpulannya, aku dah bosan tak ada kerja nak buat. dah 2 bulan kot. tak kan tak boleh nak assign projek lagi kat aku.

macam 'air minit' tp mcm botol kicap..gambar tiada kena mengena dengan entry.

No comments: